De grens tussen kunst en werkelijkheid
Haar producties waren steeds weer een nieuwe poging om het klassieke theater open te breken en het publiek te bewegen nieuwe verbindingen aan te gaan met de wereld buiten het theater. Haar projecten spelen met de grens tussen kunst en werkelijkheid en vonden meestal plaats op locatie. De spelers waren over het algemeen geen acteurs maar ‘echte mensen’ die vertelden over hun eigen leven.
Samenwerking met geluidskunstenaars
Sinds 2002 heeft ze een aantal soundwalks gemaakt in samenwerking met geluidskunstenaars als Justin Bennett en Evelien van den Broek. Ze ontdekte dat de soundwalk een relatief onontgonnen mediavorm is die nog veel ruimte biedt voor nieuwe experimenten. Ze wilde graag een structuur opzetten waarbinnen vakgenoten én collega’s uit andere disciplines gezamelijk werken aan soundwalks en daarvoor nieuwe vormen vinden. Het leek haar ook essentieel om tegelijkertijd voorwaarden te scheppen om de resultaten op een goede manier naar het publiek te brengen. Uit deze persoonlijke wens is in 2009 Soundtrackcity ontstaan.